T.H.K. Karain Yamaç Paraşütü Eğitimindeydim

Merhaba takipçilerim, hissettiniz mi bilmem ama epeydir ortalıkta yoktum ne facebook, ne twitter ne blog ne de msn veya mailler de… öyle bir sessizliğe karışmıştım. Neredeyse 5 yıldır ayrılmadığım bilgisayarımın başından ayrıldım ve kendimi Antalya’nın serin yamaçlarına saldım.

Evet Türk Hava Kurumu bünyesinde Antalya‘daki Karain Havacılık Eğitim Merkezin de 2 haftalık Yamaç Paraşütü Başlangıç Eğitimine katıldım. 2 hafta benim için bir yıl kadar uzun oldu, yanlış anlamayın ama bilgisayarımdan sanal ortamdan uzak olduğum için böyle bir hisse kapıldım. Kendimi dinleme fırsatı elde ettiğim gibi hayata başka açılardan da baktım…

Neyse çok uzatmadan sizlerle tecrübelerimi an ve an paylaşmak istiyorum.

1) THK Yamaç Paraşütü Başlangıç Eğitimine Başvurma?

THK yamaç paraşütü eğitimi tamamen ücretsizdir. Kurs için hiç bir ücret talep edilmiyor üstelik size barınma ve yemek ihtiyacı gibi temel ihtiyaçlarınızı da ücretsiz sağlıyor. Başvurmak da oldukça kolay en yakın THK Şubesinden başvurularınızı yapabilirsiniz.

2) Yamaç Paraşütü Eğitimi için Gerekli Belgeler : THK Kursiyer Rehberi.pdf

• Sağlık raporu (Karar hanesinde mutlaka “UÇUŞA VE ATLAYIŞA ELVERİŞLİDİR” yazacaktır.)
• Kimlik fotokopisi
• İyi hal kağıdı (Sabıka kaydı)
• Taahhütname (THK Kursiyer Rehberi.pdf Sayfa 6 ve 7)
• Kan Grubu kartı ( Eğer kimliğiniz ya da ehliyetinizde kan grubu yazıyorsa buna gerek yoktur
• Öğrenci belgesi
• Sigorta Poliçesi – Sağlık sigortası için THK Ankara Merkez Şube 2008-5001 hesabına 50 TL yatırıp dekontu sağlı tutunuz.
• 6 adet vesikalık fotoğraf (4,5 x 6 ebatlarında )

Bu işlemlerden sonra kursa katılabilirsiniz. Ben sağlık raporunu İstanbul – Beşiktaş’taki Sait Çiftçi Devlet Hastanesinden çıkardım, Pazartesi saat 09:00’da gittim ve işlemlere hemen dilekçeyle başladık ve 11:00’da sağlık raporu elimdeydi. Ücret olarak ise 80 TL ödedim. (İstanbul’da bundan ucuzunu bulamadım!)

Gelelim kursumuza…

17 Eylül Pazartesi Saat 14:50 THY Airbus A320-232 uçağı ile Atatürk Havalananından hareket ettik. Saat 16:30’da Antalya Havalananına varmıştık. Hemen çıkışta yarım saatte bir hareket eden belediye otobüsüne bindim. Bindim ama bindiğime pişman oldum o kadar Antalya’ yı dolaştı ki 1 saatte İstanbul’dan Antalya ya gelmiştim ama 1 saatte Antalya Havalananından  Antalya Otogarına gidemedim. Neyse ki 17:30 civarı Antalya Otogarına vardım. Şehir içi kısmından Bucak Otobobüslerine bindim ve yaklaşık 1 saat sonra Sanayi beldesinde bulunan T.H.K. Karain Havacılık Eğitim Merkezine vardım.

Saat 19:00 sularında varmıştım, neyse ki akşam yemeğine yetişebildim. Dediğim gibi günde 3 öğün T.H.K. kurumu tarafından karşılanıyor. Öğün isimli yemek firması her gün sıcak sıcak yemekleri getiriyor. Yemekten sonra yatma vakti geldi saat 10 yataklara, 10:30 ışık sönecek 🙂

***Marmara Havacılık Kulübü olarak 5 kişiydik ve ayrı odamız vardı.

Ertesi sabah saat 6’da gün doğumuyla beraber kalktık… Yüz yıkama, giyinme derken 06:15’de spora başladık geniş bir aprona sahip olan Karain Tesislerin de sabah sporu oldukça iyiydi. Ardından 06:30 sularında kahvaltıya başlıyorduk. Kahvaltı sonrası genel mıntıka temizliği ve ardından teorik dersler için salonda toplanıp projeksiyonda eğitim görüyorduk. Bu 1 hafta kadar sürdü. Teorik eğitim sonlarına doğru yer çalışması ve hangarımızda yer alan asma harness ile uygulamalı eğitim görüyorduk.

Derken 1 haftalık süreç tamamlandı ve günlerden cumartesi günü meşhur hangarımızda sınav olduk. Normal usüller ve emercensi olmak üzere 2 aşamadan oluşan bu sınavlardan geçer not alamayan uçuş yapamıyor. Normal usüller sınavından 70 üstü ve emercensi sınavından da mutlak suretle 100 alınması zorunlu.

Güzel geçen sınavın ertesi sabahı hocalarımızın organize ettiği güzel bir gün geçirdik. Pazar günü tüm stresimizi aldı. Antalya merkez de dolaşıp denize girdik. Hatta o özlediğimiz Burger King ziyafetini de yaptık 🙂 Gerçekten güzel bir gündü bütün gün arkadaşlarla takıldık Antalya sahilleri ve güzelim şehir manzarasına doyamadık. Günün sonun da Yamaç Cafe’de toplandık (Yamaç Paraşütçülerine %30 indirimli) hocamızın sürpriz yaparak sınav sonuçlarını okuması da benim günümü süper kıldı. Sınavdan 90 ve 100 aldım. Her şey iyi güzel derken nereden geldiği belli olmayan bir kül bacağımı yaktı ama olsun keyfimi bozmadı yanmış şortla Antalya’da dolaştım 🙂

ve yeni haftayla beraber uçuş heyecanı sardı… Botlarımızı, dizliklerimizi belirledik ve paraşütlerimizi hazırladık. Öğle vakti yola çıktık, bademağacı isimli köye gittik. Sessiz sakin kendi halinde çok güzel bir köydü, insanları sevecen köy de oldukça huzurluydu… Köy kahvehanesinde toplandık çay içip okey oynadık ve artık yamaca çıkma vakti geldi… İlk kez çıkıyorduk kursiyerler olarak, heyecanlıydık. Yamaç beklediğimizden daha güzeldi eğimi iyi sayılırdı. Ulaşım ise tam bir rally pisti gibiydi 🙂 İlk gün hava şartları oldukça sertti bu yüzden hocamız heyecanımızı dindirmek amaçlı tandem dediğimiz çift kişilik uçuşlarla birer tur bize havadan yamacı tanıttı ve heyecanımızı dindirdi. Oldukça keyifli olduğu kesin, kayalıklara neredeyse sıfırdan geçip, termiklerle yükselmek çok keyifliydi.  Akşama doğru hava istediğimiz gibi doğudan esmeye başladı. Ve hemen uçuş pozisyonuna geçtik. Zaman bir paraşütçü için çok önemli hele ki yamaç paraşütü için… Vakit kaybetmeden uçuşlara başladık. İlk gün birer sorti uçarak günü bitirdik ve tekrar Karain’e yol aldık.

Büyük bir yorgunlukla gece güzel bir uyku çektik ve ertesi sabaha çevik bir şekilde uyandık. Zaten paraşütçü dediğin çevik olmalı…
Günlük işlerimizi halletmeye koyulduk. İlk gün olduğu gibi erken gitmek istemedik çünkü ilk gün orada rüzgarın dönmesini çok beklemiştik bu yüzden öğleden sonra gitmeyi kararlaştırmıştık. Öğleden sonrasın da tekrar hazırlanıp yola koyulduk ve direk badem ağacı dağının yamacına çıktık.
Kutsal ağacımızın gölgesin de bir süre bekledikten sonra rüzgar istediğimiz gibi oldu ve uçuşlara başladık. Maalesef o gün de birer sorti ile günü bitirdik.

veee 3. gün geldi çattı… Kursun bitimine az bir süre kalmışken her gün birer sorti uçmanın üzüntüsüyle tekrar hazırlandık ve öğleden sonra mekanımız olan badem ağacına vardık. Gider gitmez  rüzgarda olumlu işaretler vardı. Hocalarımız yanımızda gelen hemşireleri tandem uçururken rüzgar tam istediğimiz hale geldi ve vakit kaybetmeden uçuşlara başladık. O gün o kadar hızlıydık ki uçup tekrar yamaca çıkmamız bir oluyordu. Hal böyle olunca su içmeye zaman bulamadık. Yamaçtan uçup, hemen paraşütlerimizi toplayıp araca biniyorduk ve yamaca varınca tekrar uçuş için hazırlanıyorduk. O gün Large ve Medium Paraşüt kullananlar dörder sorti uçarak uçuşlarını tamamladı. Medium kategorisinde olan bendeniz de uçuşlarımı o gün tamamladım. O gün çok yorulmuştum ama uçuşlarımı bitirdiğim için çok mutlu ve enerji doluydum.

Uçuşlarını bitirenler evlerine gönderildi. Başta THK Antalya Şubesi Başkanı Sn. Vasıf YÜCELİŞ ve THK Antalya Şube Müdürü Sn. Halis ATMİS olmak üzere Hocalarımız Arif Kemal Buhara, Cenk Uygun ve Emrah Kaygusuz’a ne kadar teşekkür etsek azdır. Bizim sağlıklı bir şekilde sporu icra etmemiz için çok emek sarf ettiler. Sadece Yamaç Paraşütü sporunu öğrenmedik onlardan hayata dair pek çok şeyi öğrendik kendileri çok kıymetli hocalar…

Güncelleme: 10.11.2012

Bugün sabahtan gelen kargo ile tekrar sevince boğuldum. Çünkü Yamaç Paraşütü Başlangıç Pilot Lisansım gelmişti. Zarf içeriğinde Başlangıç Pilot Lisansı ile Pilot Kartı mevcuttu. Odamın en güzel yerine asacağım 🙂

Sahip olduğum başlangıç pilot lisansı ile Dünyanın her yerinde 600 Metre yükseklik ve 20 KM. rüzgar sınırıyla yamaç paraşütünü yasal olarak yapma hakkı elde etmiş bulunmaktayım.

18Yorumlar

1. Vasıf YÜCELİŞ   •

Bizimle paylaştığın bu güzel duygu ve düşüncelerin için teşekkürler Fırat.

• F1R4T   •     Yazar

Asıl bizler teşekkür ederiz Sn. Vasıf Bey, Bize Karain gibi güzel bir yerde çok iyi hocalar ile eğitim hizmeti sağladığınız için çok minnettarız.

2. Selahattin Asmalı   •

Fırat Bey, açıklayıcı ve yararlı yazınız için çok teşekkür ederim. Yeni başlayacaklar için çok faydalı . Sizin gibi YP’ne ilgi duyan ve yapmak isteyen daha fazla arkadaşa ulaşabilmesi için paylaşımınızı YPForum’da yayınlamak istiyorum.

• F1R4T   •     Yazar

Selahattin Bey, güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim. YPForum’da yayınlayabilirsiniz tabi, daha fazla kişinin tecrübelerimden faydalanarak bu spora başlamaları yararlarına olacaktır.

3. Selahattin Asmalı   •

küçük bir not: yamaç paraşütü ile kalkışta yaptığımız eylemi atlayış olarak tanımlamıyoruz. Çünkü biz serbest paraşütçüler gibi yüksekten veya uçaktan atlamıyoruz. Biz yamaçtan “tıpkı pistte havalanan bir uçak gibi” rüzgarın durumuna göre koşarak veya koşmadan havalanıyoruz. Biz yamaç paraşütçüler atlayış yapmıyoruz.

• F1R4T   •     Yazar

Evet haklısınız atlayış demek yanlış olur, dediğiniz gibi rüzgarın durumuna göre koşarak havalanıyoruz.

4. Aysun Topaloglu   •

Fırat bey,beni yıllar öncesine götürdünüz, 99 yılında aynı duyguları eşim ve henüz 4 yaşında olan kızım ile eşkişehir inönü kampında yaşadık, hayatımda yaşadığım en güzel, en zorlu, en keyifli, en paylaşımcı deneyimlerden biriydi. başlangıç kursundan sonra bırakmadık bu işin zevkini doyasıya çıkardık, ve sizin öğretmeniniz olan Arif Kemal Buhara yı tanıdık, çok şanslı olduğunuzu bilmenizi isterim, bu camianın en iyisidir.
    Türkiye’nin bir çok yerinde uçmanın keyfini yaşadım. hatta Kaş’da bu işin yapılması için eşim çok uğraştı, ve arif hocaların özverili çalışmaları, yürekli davranışları sayesinde yamaşparaşütü Kaş’da da başladı.
    gökyüzünde özgürce salınmanın keyfini, o adrenalinin vücudunuzdaki inanılmaz salınımını doyasıya yaşamanızı diliyorum.
    beni dünlere götürdüğünüz, ve gönlümde çok güzel yerlerde olan güzel insanları hatırlattığınız için çooookkkk teşekkür ederim.

• F1R4T   •     Yazar

Aysun Hanım güzel yorumunuz ve iyi dilekleriniz den dolayı çok teşekkür ederim. Duygularınızı canlandırabildiysem ne mutlu gerçekten güzel bir deneyim oldu. Umuyorum ki bende ilerleticem inşallah ben de güzel ülkemizin pek çok yerini gökyüzünden rüzgarı hissederek seyredebilirim. Arif Hocamız gerçekten muhteşem biri bize bu sporu o kazandırdı bunun gururunu yaşıyoruz.

5. Merve Kavazlar   •

Öncelikle bu bilgilendirici yazı için teşekkür ederim.Ben THK’nın planör kursuna Eskişehir’de gittim ve A brövemi aldım fakat daha önce hiç Antalya’ya gitmedim.Yamaç Paraşütü kursuna çağrıldım 12-26 mart tarihleri arasında orada olacağım fakat oradaki hava şartları hakkında hiçbir fikrim yok.Eskişehir’de özellikle geceleri buz gibi oluyordu.Bana bu konuda bilgi verebilir misiniz?

Merhaba Merve Hanım,
      Bana da henüz planör başlangıç kısmet olmadı.

Antalya Karain Tesisleri gerçekten çok güzel bir tesis, her geçen gün de daha güzel olmakta. Hava şartları oldukça iyi biz yazın tam ortasında gittik ama şehir merkezinin dışında olmasından dolayı gündüzleri ılık, geceleri ise serindi. Gece shortla bile durulabilir ancak gecenin çökmesiyle serinliyor. Siz mart ayı içerisinde gideceksiniz sanırım hava şartları daha soğuk olabilir. Bu yüzden yanınızda sıcak kıyafetler götürün. Gece ile Gündüz sıcaklık farklılıkları çok o bölgede.

Şimdiden iyi uçuşlar dilerim.

6. tugay   •

bende başlangıç paraşüte gitcem ama nasıl gideceğimi bilmiyorum lütfen yardım edin ?

• F1R4T   •     Yazar

Anlamadım? Kursa başvurmaktan mı söz ediyorsunuz yoksa Antalya/Karain e mi nasıl gidileceğini soruyorsunuz?

7. Can KIRDÖK   •

Detaylarıyla güzel açıklamışsın. Tebrik ederim. 🙂

8. Beyza   •

Merhaba; Öncelikle çok güzel tanıtmışsınız 🙂
    Ben türk hava kurumunun öğrenci aday adayıyım. 500 pul sattıktan sonra atlayışa,uçuşa filan gitcez.Sağlık raporu almamız gerekiyor ve ben geçen ay çok kötü bir düşüşle kuyruk kemiğimi yamulttum.Acaba bu thk kampına gitmeme engel olur mu?

Merhabalar,

Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Hangi şubede çalışmaktasınız acaba ?

Sorunuza gelecek olursak, öncelikle geçmiş olsun, kuyruk kemiğinizin yamulması temel spor hareketlerini yapmada, yürümede, koşmada ve zıplamada bir sorun yaratmıyorsa T.H.K. için alacağınız sağlık raporunda sorun teşkil etmez. Ayrıca Sağlık raporu alırken size hastalıklarınızı ve şikayetlerinizi soracaklardır, siz kuyruk kemiğinizin yamulduğunu belirtirseniz o bölge için detaylı rapor istenecektir. Dediğim gibi önce kendiniz karar verin kuyruk kemiğiniz sizi rahatsız ediyor mu? Etmiyorsa temel spor yapmadan farkı olmayacaktır T.H.K. da yapacaklarınızın.

Başarılar dilerim.

9. Hüseyin Kayabel   •

Bu güzel tecrübelerini bizimle paylaştığın için tşk ederim. En kısa zamanda bize de çıkmasını bekliyorum. Benim 2. kayıt yaptırışım acaba kursa için ekstra bir şey yapmam gerekiyor mu ?

Merhaba,

Teşekkürler. Başarılar dilerim, umarım en kısa sürede sizlerde güzel deneyimler yaşarsınız. Başvuru yaptığınız kurumdan detayları öğrenebilirsiniz. Başvurularda önceliklendirme konusunda kurum yardımcı olabiliyor.