KARSRAIL: Bir Doğu Ekspres Gezisi Bölüm 1

Geçtiğimiz sene bir haber sitesinde tarihi Doğu Ekspres tren ve raylarda modernizasyon çalışmaları başladı ve yakın bir gelecekte bu tarihi trenler yerini Yüksek Hızlı Tren yerine bırakacağı konusunda haber okumuştum. Bugüne kadar şehirler arası hiç tren yolculuğu yapmamıştım, sadece Istanbul Banliyö Trenini kullanmış olan ben bu tarihi trenin bir parçası olmak istemiştim. Hatta twitter adresimden yolculuğuma dair planımı da yayınlamıştım.

Bu fikrimi şirketten arkadaşlarla paylaştığımda onlarında böyle bir planının olduğunu öğrendim ve grupça gitmeye karar verdik… Tam 11 kişi Istanbul’dan Kars’a uçakla gidip, bir gün boyunca Kars’ın tüm zenginliklerini görüp, ertesi gün Doğu Ekspres’inin başlangıç durağı olan Kars Tren Gar’ından o tarihi Tren’e binip, Ankara’ya doğru yola çıkacaktık. Ankara’dan da uçakla tekrar Istanbul’a dönmeyi planladık.

Öncelikle niye bu şekilde bir plan yaptığımızı açıklamalıyım. Planlama aşamasında araştırmalarımız sonucunda Doğu Ekspres‘ine bilet bulmanın, gitmekten daha zor olduğunu gördük. 11 kişi olunca gözümüz çok korktu bilet alma işinden. Bu sebeple direkt Kars’a gidip, oradan Tren’e binmek daha avantajlı olabileceğini düşündük. İş hayatı sebebiyle bu geziye sadece hafta sonumuzu ayırmak durumunda kaldık. Ama Doğu Ekspres’in 25 saat civarında sürmesi sebebiyle pazartesi’de istemsizce bu geziye dahil edilmiş oldu.

GENEL BİLGİLER

GÜZERGAH VE SAAT

– Ankara – Kırıkkale – Kayseri – Sivas -Erzincan – Erzurum – Kars

– Her gün Ankara’dan 17:58’da Kars’tan 08:10’de kalkıyor.

– Yolculuk bir gün sürmekte.

NOT: Ankara’daki BAŞKENTRAY çalışmalarından ötürü arasında Doğu Ekspresi’nin kalkış yeri değişmiş, aslında çalışma 2017 Aralık itibariyle bitecekti ama sitesinde hala trenin Irmak’tan kalktığı yazıyor (Ocak 2018). Bu yüzden TCDD Doğu Ekspresi’nin kalkacağı yere yani Kırıkkale’nin Yahşihan ilçesine bağlı Irmak beldesine Ankara Gar’ından 17.58’de kalkan otobüs konmuş. Bu otobüs ücreti de tren biletine dahil. Yani 17.58’de Ankara garında otobüs ile yolculuğunuza başlayıp, Irmak’tan da 19.28’de tren yolculuğunuza başlayabilirsiniz. Kars’a bir sonraki akşam 18.01 de ulaşıyorsunuz.

Kars’tan dönüş yolculuğu ise 8.10’da başlıyor. Yine Kars’tan Irmak’a vardığınızda ücretsiz (Bilet ücretinize dahil olan) Ankara otobüsleri sizi bekliyor ve bu otobüsler Irmak’tan Ankara’ya doğru saat 07.00’de kalkıyor. Özetle yolcular açısından Ankara – Irmak arasını TCDD’nin otobüsleri ile gidecek olmak dışında bir değişiklik yok.

VAGONLAR

4 çeşit vagon var.
– Pulman (Normal koltuklu – vagondaki her sıra da 2 çiftli, 1 tekli koltuk var, yani gayet geniş)
– Örtülü Kuşetli (oda halinde 4 kişilik, koltuklar ranza şeklinde yatak oluyor, temiz nevresim veriliyor ve yatağınızı kendiniz yapıyorsunuz)
– Yataklı (oda halinde iki kişilik, içinde buzdolabı, masa ve lavabo var)
– Yemekli (Trenin restaurantı, menüde çorba, ızgaralar, mezeler, atıştırmalıklar, alkolsüz içecekler mevcut.)

DOĞU EKSPRESİ FİYATLARI

(KİŞİ BAŞI TEK YÖN)
Pulman : 46 TL
Örtülü Kuşetli: 61 TL
Yataklı 2 kişi alırsanız kişi başı: 96 TL
Yataklı 1 kişi: 116 TL (iki kişilik oda tek kişiye kapanıyor)

İlk olarak 27 Ocak 2018 tarihli Türk Hava Yolları‘nın Istanbul Sabiha GökçenKars Harakani Havalimanı‘na olan TK7302 sefer sayılı uçuş için 11 adet bilet satın aldık. Buraya kadar herşey çok kolaydı. Şimdi ise sırada Doğu ekspres treni için bilet bulmak gerekiyordu. Bu biletler seyahat tarihinden bir ay önce satışa çıkıyor ve gördüğümüz kadarıyla satışa çıktığı anda biletler tükeniyordu! Bu sebeple ekip olarak organize olduk ve 28 Ocak 2018 tarihi için 27 Aralık 2017 06:00 itibari ile TCDD bilet satış sitesinden ilgili seferin açılmasını bekledik. Uykusuzluğa rağmen aralıksız kontrol ettik ve saat 07:38 civarında sistem açıldı. Hemen bunu fark edip, bilet satın almaya çalışsak da 1 dakika içerisinde seçtiğimiz tüm koltuklara başkası tarafından seçildi uyarısı verdi. Tekrar denemeye kalktığımızda da müsait boş koltuk bulunmuyordu. Aylardır planını yaptığımız geziye ait en önemli faktörlerden bir tanesi olan tren bileti tam 1 dakika içerisinde seçilmişti. Sistem satışı 10 dakika içerisinde tamamlanamayan rezervasyonları otomatik iptal ediyordu bu sebeple hüzünlü bir şekilde bekledik. Bu bekleyiş sonunda biraz şanslıydık ancak sadece 6 bilet bulabildik. Gün içerisinde çeşitli kanallarla TCDD’ye bilet ihtiyacımızı belirttik. Ek sefer beklememizi tavsiye ettiler. Bizde her gün birkaç sefer yine aynı siteden 28 Ocak 2018 tarihli sefere ait bilet sorguladık. Umutsuzca beklerken 6 Ocak 2018 tarihinde ek seferlerin açıldığını fark ettik. Hemen eksik biletlerimizi aldık ve derinden bir Ohhh çektik…

Ekip olarak 4+2 adet Örtülü Kuşetli, 3 adet Yataklı vagondan bilet almıştık.

Ve uçuş günü geldi çattı… Ekip hazır bir şekilde buluşma noktasında sabah 06:30’da buluştuk ve Sabiha Gökçen Havalimanı Uber aracılığı ile yarım saat gibi kısa bir sürede ve oldukça rahat bir şekilde ulaştık. Her şey çok güzeldi. Bir arkadaşımız Anadolu Yakasından kendi imkanlarıyla geliyordu, henüz yoldaydı, bizde o arada yanımızda getirdiğimiz alkolleri (5 Şişe) ayrı bir çantaya yerleştirip, uçağın bagajına vermeye doğru yöneldik. Saatlerimiz 07:30’u gösteriyordu. Uçuşumuz 08:20’de idi. Herkes uçuştan önce online check-in yapmıştı. Bu sebeple 1 arkadaşımız bagaj vermek için kontuar’a diğerleriyle beraber bendeniz kiosk’lara yönelip online bilet almaya çalıştık. Ancak ne görelim! Resarvasyon Numarası geçersiz diye hata verdi! Bunun üzerine görevlilere yöneldik ve beklenmedik bir tepkiyle Kars Uçuşumuydu diye sordular, evet dememizle bizi hemen kontuarların yanındaki supervisior’a yönlendirdi. Burada bir personele online bilet alamadığımızı belirttik ve kimliğimi uzattım. O sırada arkadaşlarla sohbet ediyoruz, arkadan ilgili çalışan (Sekreter kılıklı, gözlüklü, dik başlı, sarışın kadın) önündeki bilgisayara bakıp bir şeyler mırıldanıyor. Tabii oralı olmadığımdan anlamadım, sadece “uçuşunuza geciktiğiniz için biletiniz iptal edilmiştir. Iade işlemleri için karşısı size yardımcı olacaktır” dediğini duydum. Tepkim gecikmedi. 08:20’deki uçuşa nasıl oluyor da geciktik, uçak hala yerde ve iç hatlar yolcusuyuz, 2. güvenlik noktasını geçmemiz yeterli, uçağa ulaşabilmek için. Biz 11 kişiyiz uçağın bir kısmı burada nasıl bizim biletler iptal olur derken,

-Kadın: Grup yolcusu musunuz ?

-Ben: Evet

-Kadın: Bagajınız var mı ?

-Ben: Hayır (İçimden yarısını yurt dışından temin ettiğimiz o değerli alkolleri ne yapcaz diye düşünüyorum)

-Kadın: Tüm yolcular burada mı?

-Ben: Evet (Aynı anda henüz havalimanına ulaşamayan arkadaşıma telefondan sessizce neredesin? çabuk gel? acillll diye söyleniyorum)

Bu hızlı ve düşüncesiz konuşmadan sonra kadın kimliklerimizi istedi, bizde eksik arkadaşı saymazsak hepsini verdik. Diğer arkadaş henüz havalimanına varmıştı ve içimizden biri güvenliğe onun kimliğini almak için gitti. Biraz gecikmelide olsa onun kimliğini de verdik ve kadın hiç taviz vermeden söz vermiyorum, uçuşu hala kaçırmış olabilirsiniz, biletini verdiğim hemen uçağa yönelsin dedi. Tabi biz anca beraber kanca beraber modundayız. Tüm kimlikleri ve biletleri aldık. Hemen TAV Fast Track’e yöneldik. Neyse ki sıra yoktu. Teker teker güvenlikten geçmeye çalışırken, alkollerle dolu bagaj da yanımızdaydı. Güvenlikten geçerken donumuza kadar soydular (Mecazi Anlamda!). Öyle ki ben botlarımı çıkarmak zorunda kaldım. Tam güvenliği atlattım derken alkollü bagaj geçti ve çalışanlar tarafından kontrol edilmek suretiyle açılması istendi. Açtık da… Beklenen tepkiyle karşılaştık bunları uçağın kabinine sokamazsınız… Biz yalvar yakar… Kadın Nuh dedi, Peygamber demedi… Demesini de pek beklememiştim aslında, çünkü havacılık kurallarına en az güvenlik kadar hakimdim. Ama arkadaşlarımı durduramadım. Saatler geçiyordu ve 08:00 civarındaydı. Bir arkadaşımız kapıya gitti, bizim için uçağı oyalayacaktı. Biz hala pazarlık yapıyorduk. Bu sırada benim bagajımda ki deodorantı da çıkarmak istediler! Tabi izin verir miyim? Vermem… İtiraz ettim ama baktım çöpe gidecek. Çıkardım deodorantı üstüme, etrafa hatta güvenliğe bile sıktım… Sinirler tavan yaptığı sırada bir başka güvenlik geldi. Sorun nedir vs. derken sağ olsunlar bize yardımcı olabileceklerini söylediler. Tüm yasaklı eşyaları bir bagaja koymamızı ve yanımızda gelen güvenlikle beraber uçağın yanından bagaja koyulabileceğini belirttiler. İşte şans bize sonunda güldü derken saat 08:10 civarındaydı. Biz apar topar koş! Bağcıklarım açık, boynumda kemer, ellerimde çantalar koşuyorum deli gibi… Son anda yakaladık ve hemen uçağa doğru yolcu otobüsleriyle harekete geçtik. Bu sırada yanımızdaki güvenliği kaybettiğimizi fark ettik. Neyse ki bagajımız bizim yanımızdaydı. Herkes rahat bir nefes aldı ve tam Ohhh çekecekken. Bu sefer uçağın SunExpress olmasının şokunu yaşadık! Yanlış anlaşılmasın biz THY & Anadolu Jet’den bilet aldık. Ama uçak bildiğimiz SunExpress’e ait B737-800 tipi bir uçaktı. Uçağa hiç bir sorun yokmuş gibi bindik. Ben online check-in de ayırtmış olduğum 12F’e doğru yönelirken koltukta biri vardı. Yolcuya affedersiniz benim 12F’di, sizin kaç acaba diye sordum. Yolcu benim 12F diyip, birde biletini gösterdi. Ben biletimi kontrol ettiğimde koltuğumun değiştiğini o an anladım. Yeni koltuğum 4A idi. Neyse diyip, 4A’ya geçtim. Tam kalkacağız artık Ohhh derken, yolculardan biri bagajını unuttuğu için inmeye karar verdi! Güvenlik gerekçesiyle tüm bagajların aranacağını ve bu sebeple gecike bileceğimizi anons ettiler. Şimdi bittik derken, bagajları açmadan sadece bagajların sahipliğini sorgulayarak ilgili kontroller 10 dakika civarında bitti ve sonunda kalktık…