Mısır – Hurghada Gezisi

Merhabalar,

Uzun zamandır blog’a yeni yazı ekleyememiştim. Aslında ekleyecek çok fazla içerik mevcut şu hayatımda ancak bunları blog’a dökebilecek vakti bir türlü yaratamadım. Hafta sonu halsizliğin de verdiği durum ile oturdum bilgisayar başına ve 15-23 Aralık 2018 tarihinde gerçekleştirdiğimiz Mısır – Hurghada Kızıl Deniz Dalış tatiline ait toplamda 300 GB’ı geçen GoPro çekimlerinden bir video yaptım.

Videoyu hazırlamaya başladığım ana kadar oturup görüntüleri izleme fırsatım bile olmadı. Gerçekten çok güzel bir tur oldu benim için. İnanılmaz güzel deneyimler kazanıp, dalışın cenneti niteliğinde Kızıl Deniz sularında pek çok deniz canlısını görme fırsatı elde ettim. Bunlar arasında Longumanus yani halk arasında bilinen adı Köpek Balıkları da vardı.

Bu geziyi iki başlığa ayırmak istedim.

1) Kızıl Deniz Dalışı

2) Luxor Gezisi

Öncelikle bu gezi nereden çıktı? Bu gezi bedelli askerlik henüz açıklanmadan Calypso Adventurers dalış ekibimiz ile beraber Kaş’a yaptığımız dalışta gündeme getirdiğimiz bir geziydi. Öyle ki çok heyecanlanmış ve çok geçmeden bu geziye katılmak istediğimi hocama belirtmiştim. Geziyi Scuba Bay organize etmişti. Kendilerini bu gezi ile tanıma fırsatı elde ettim ve özellikle Yalın Tolga Yılmaz Hoca’nın gösterdiği şahsi ilgi ve güvence sayesinde geziyi bu kadar güzel icra ettik. Vize işlerimden tutunda, Mısır‘da yiyeceğimiz yemeklere, dikkat edeceğimiz faktörlere kadar bizzat kendisi ilgilendi ve bizleri geziden önce bilgilendirdi. Gezi boyunca hiç yanımızdan ayrılmadı (Zaten Kızıl Deniz’in ortasında bir gemideydik istese de ayrılamazdı :)) Kendisi ve ekibine bir kez daha teşekkürü borç bilirim.

Geziye Calypso Adventurers ekibi olarak bizler 8 kişi olmakla beraber, Bursa ve Ankara gruplarıyla beraber toplamda 24 kişiyle beraber tamamı Türk bir grup olarak icra ettik. Hepimiz dalış için gelmiştik. Gezide büyük, küçük pek çok yeni dostlar edindim. Özellikle kulak ağrım da ve bana pek çok konuda desteğini esirgemeyen Ergin Hocam’a çok teşekkürler. Dalış yaptıktan sonra kulaklarımda oluşan dış kulak iltihabı orada da başıma geldi. Neyse ki yanıma ilaç almıştım ama bu sefer her iki kulağımda ağrı olunca ilaç bile dayanmadı. Kulak ağrım neyse ki dalışları yapmama engel olmadı.

Vize işlemleri için diplomatik problemlerden dolayı Yalın Hocamızın rehberliğinde 3 ay öncesinden başvurularımızı yaptık ve problemsiz vizemizi aldık. Mısır ile Türkiye arasında 2 yıldır süren diplomatik problemler maalesef turizm’i çok etkiliyor. Vize konusunda pek çok sorunlar yaşanmış neyse ki bu tur da hiç kimse problem yaşamadı.

Dalış 1.350€ ücretine sahipti, erken ödeme ve taksit seçeneğinden dolayı dövizdeki artışa denk gelmeden ödemeyi yapmıştım. Ancak ödemeyi yaptıktan bir ay sonra bedelli askerlik açıklanmıştı. Bunun içinde 15.000 TL ücret yatırmış ve hangi tarihlerde 21 günlük askerlik yapacağımı bilmiyordum. Tarih yaklaştıkça gezi günü olan Aralık ayında askere gidebilme düşüncesi beni korkutuyordu. Neyse ki korkulan olmadı ve bedelli askerlik tarihim 2019 yılına rast geldi. (Bu konu için ayrıca bir yazı yazacağım)

Tura ekipman ücreti dahil değildi ve ekipman kiralaması oldukça yüksekti. Profesyonel olarak dalış sporuna başladığım günden beri kendi ekipmanımı toplamak istedim ancak bir türlü karar veremedim ve hep erteledim. Bu dalış vesilesiyle kendi ekipmanımı topladım. Bu konuda ilerleyen zamanlarda detaylı bir yazı yazmayı düşünüyorum.

Gezi 15 Aralık 2018 Istanbul Atatürk Havalananından TK702 sefer sayılı Hurghada seferiyle başladı. Günde bir sefer ve gece saatlerinde olan bu uçuşumuz 2 saat 45 dakika sürdü ve sabaha doğru Hurghada Havalimanına ulaştık pasaport ve yorucu bir gümrük işlemlerinden sonra bizleri limana götürecek olan otobüsümüze yerleştik ve yola çıktık. Mısır’da darbeden dolayı sadece güvenli yollar kullanılıyor ve ortalama 10 km’de bir polis kontrol noktası mevcut bu sebeple yolculuğumuz uzun ve rahatsız ediciydi. Çöl iklimi gereği geceleri çok soğuk oluyordu ve biz buna hazırlıklı değildik 🙂 Sabah 08:00 sularında Port Ghalib limanına vardık. Burada bizlere bir hafta ev sahipliği yapacak olan Star Jet‘in 3 katlı lüks teknesine yerleştik. Öncelikle muhteşem bir tekne ekibi vardı. Hem dalışlarda hemde konakladığımız süre boyunca bizlere çok yardımcı oldular. Bu gezinin kazasız ve bu kadar güzel geçmesinde tekne ekibinin emeği çok fazla. Özellikle yemekler konusunda çok başarılıydılar. Günde 3 öğün yemek + ara saatlerde atıştırmalıklar ile Türk yemeklerini aratmadılar. Kilo verme umuduyla gittiğim Mısır’dan +2 kilo almış olarak döndüm. Bu sebeple Tekne çalışanlarına teşekkür ederiz.

Odalarımıza yerleşip, ekipmanlarımızı çıkardıktan kısa bir süre sonra yolcuğumuz başladı… Bundan sonrasını sizlere yukarıda paylaştığım diğer yazılarımdaki video ve resimlerle aktarmaya çalışacağım.

İyi seyirler.

4Yorumlar

1. Ergin Bezirci   •

Eline yüreğine sağlık, güzel bir yazı olmuş.Ayrıca benimle ilgili düşüncelerin için teşekkürler.

• F1R4T   •     Yazar

Desteğin için çok teşekkürler Ergin Abim. En kısa sürede görüşmek dileğiyle…

2. Ufuk   •

Güzel yazı imrenerek okudum 🙂

• F1R4T   •     Yazar

Çok teşekkürler Ufuk Abicim. Özlendin…